Web WebMedea services
WebMedea services (WMS) už konečně není kovářova kobyla a má svůj web. Současný obsah a podoba našeho firemního webu je výsledkem opakovaných debat a teambuildingů, na kterých jsme společně hledali odpovědi na následující otázky:
- jak shrnout jednou větou co děláme?
- jak vystihnout jedním sloganem naši práci?
- jak srozumitelně popsat naše služby?
- jak říci hodně a zároveň zůstat struční?
- jak názorně odvyprávět případovky?
- jaký layout webu zvolit?
- jakou grafikou přiblížit naši práci?
- jak nakreslit malůvky, aby byly jednoduché i výstižné?
Obr. 1: Web WebMedea services
Celá tato činnost byla v pečlivé režii Petry a byla to právě ona, kdo vyřkl výše zmíněné otázky a pomohl na ně nalézt odpovědi, které se skrývaly přímo před naším nosem - zakódovány v naší historii a práci.
Studie místo licencí
WMS vznikla primárně za účelem poskytnout záštitu pro vývoj, prodej a podporu analytické platformy WebMedea, odtud název firmy WebMedea services. Na počátku roku 2017 jsme začali obcházet firmy s představou, že získáme zvučné partnery do pilotního provozu aplikace, kteří nám pomohou vychytat mouchy a poslouží pro naši další expanzi, v rámci které se budeme soustředit na prodej licencí a zákaznický servis pro prémiové tarify. Z úspěšných schůzek vzešly v zásadě dvě situace:
- manažer se nadchl pro WebMedeu a od té doby se už díval pouze do ní,
- manažer odmítl používat WebMedeu a místo ní požadoval dodání studie k tématu, které jej zajímalo.
Druhý bod nastal v drtivé většině případů. Pominu-li ojedinělé situace, kdy jsme studií odkryli něco, co jsme odkrýt neměli, přinesly naše studie nadšení, takové, že nás v řadě případů až zaskočilo :). Tím vznikla naše služba studie online trhu.
Od studií ke strategiím
Při osobních konzultacích nad studiemi na nás doslova pršely otázky podobné těmto:
- Jak to, že oni do toho dávají tolik?
- Proč publikují tady a tam, co sledují budováním těchto webů a portálů?
- Jak já získám větší část v tomhle koláči?
- Můžu toho dosáhnout s menší investicí než tito soupeři?
Na základě těchto otázek a dat z WebMedei jsme začali přicházet s nápady, jak dosáhnout stanovených cílů (náš slogan Vision through data) při pokud možno maximální úspoře fixních nákladů za kredity a PR (naše věta Racionaluzujeme digitální marketing.). Tím byl položen základ naší služby strategie digitálního marketingu.
Řízení spolupráce odborníků
Souběžně s odevzdáním navržených strategií jsme začali řešit požadavky o převzetí záštity nad jejich realizací. Protože WMS i TRITON IT jsou malé firmy, začali jsme spolupracovat s dalšími marketingovými agenturami, se kterými jsme si již dříve vyzkoušeli úspěšnou spolupráci. Ukázalo se, že toto je cesta, kterou si přejeme jít. Každá z našich partnerských agentur vyniká v určité oblasti či oblastech. Kooperující, úzce specializované týmy odborníků představované jednotlivými řešitelskými firmami, tvořícími s nadšením a tahem na branku, se ukázaly být velkým přínosem. Pružné reagování na potřeby zákazníků, ohybání marketingové strategie podle aktuálního vývoje na online trhu a koordinace řešitelských firem na kampaních daly vzniknout službě dohledu nad strategií digitálního marketingu.
Další cesta
Práce ve WMS nás velmi baví. Baví nás také pokračovat v trendu odsouvání služeb z TRITON IT směrem k partnerským agenturám, což nám umožňuje se i nadále s pečlivostí věnovat těm službám, která si zatím v portfoliu ponecháváme. V tomto trendu se chystáme nadále pokračovat i v rámci WMS a umožnit rozrůstající síti partnerů tvorbu vlastních studií a strategií na analytické platformě WebMedea, k níž jsme se zatím rozhodli ponechat exkluzivní přístup pouze spolupracujícím partnerům.