Vyplatí se Kuki?
S Káťou společně večeříváme u televize. Káťa vstává velmi brzo a já zas často pracuji dlouho do večera, ale kolem sedmé si uděláme véču a máme společný veget. O příjemný pocit i čas nás donedávna okrádaly televizní reklamy, které jsou dle mého názoru čím dál tím trapnější. Zářnou výjimku tvořily nápadité skeče s panem Trojanem, nebo legendární zlaté prasátko od Kofoly.
Poměrně svébytným způsobem vyřešili reklamu v T.S.Bohemia. Před minulými Vánoci se dostali do povědomí diváka s retardovaným pánem, který sháněl "tydlety". Letos ještě přitvrdili, když se dítko v adventním čase táže tatínka: "...a odkud letí ty svině?". Nezaujatý divák náhle zpozorní, protože má pocit, že právě zaslechl: "...a odkud letí? Ty svině.". Mne obě reklamy nepohoršují, ovšem Káťa mé pobavení nesdílí :)). Oba jsme ale v ráži, když reklamní blog zakončuje obligátní pan Alzák, který na nás neustále křičí něco na způsob: "děleéééj nakupůůůj, tááák nakupuůůůj ty pozémšťanéé".
Ale proč o tom píšu. V průměru se společně 6x týdně u večeře podíváme na cca 45 minutový seriál a 2x měsíčně na celovečerní film. V seriálu máme dvě reklamy, které jsou dohromady dlouhé zhruba 15 minut. V případě filmového trháku se může sledovací čas reklam protáhnout i na 45 minut. Při našem dosavadním a ne příliš intenzivním sledování televize jsme tedy doposud strávili cca 450 minut měsíčně sledováním reklam a to je 7,5 hodiny, tedy téměř jeden pracovní den. Pokud uvážíme, že jsme dva, přišli jsme za měsíc o dva člověkodny, které jsme mohli věnovat jiným činnostem. Dnes nás už reklamy netrápí, máme nejchytřejší televizi Kuki :).
Obr. 1: Kuki rozhraní
Kuki stojí 200 Kč měsíčně. Odpověď na otázku, zda se Kuki vyplatí je nasnadě. Abychom to ale dopočítali. Průměrná měsíční mzda ve třetím čtvrtletí roku 2017 činila 25 181 Kč. Pracovní měsíc má přibližně 163 hodin. Průměrná hodinová mzda je tedy zhruba 150 Kč. Mohli bychom tvrdit, že průměrnému čechovi se Kuki vyplatí, když se měsíčně podívá v televizi alespoň na dva filmy, nebo 6 dílů televizního seriálu.
Do toho jsme ale ještě nezapočítali další výhodu zpětného posuvu - na film, či seriál se mohu dívat kdykoliv chci, třeba i týden dozadu. To dělá Kuki ještě výhodnějším, protože tím odpadá čas strávený sháněním pořadu, či jeho nahráváním. Například neměl jsem čas sledovat předvolební studia, byť mě toto téma zajímá. Lovit je pak v obskurních internetových streamech zejména v případě české televize se mi taky nechce. Kuki si pustím i na PC a to jsem skalní Linuxák, nic jiného na PC nepoužívám. Takže si jen zapnu pořad, hodím přes okno Kukinou Ideu, nebo okno Adwords, nasadím si sluchátka a v klidu pracuji za poslechu debaty.
No jo přiznávám, děláme teď Kuki trochu marketing ;) ..zkrátka dělá mi radost propagovat něco, čemu věřím :)