Povánoční nákupy jako důkaz zájmu o produkty
Na zájem o produkty lze nahlížet z mnoha úhlů. Jedním z nich je, zda někdo produkt kupuje pro sebe, nebo jako dárek pro blízkého. To je klíčové především u předvánočních nákupů. U těch, kteří produkt kupují jako dárek, pracuji s následujícími hypotézami o nákupní motivaci:
- Nakupující chce darovat něco osobního, originálního, hmatatelného, ve stanovené cenové hladině ...
- ...sám produkt má a chce ho dopřát někomu jinému.
- ...sám produkt nevyužije, ale tuší, že obdarovaný ano.
Produkty MISURA šly zejména před Vánoci na dračku. Koneckonců, řada z nich jsou ideálními dárky a ve tvorbě a cílení předvánočních kampaních jsme nelenili. Velmi nás potěšilo, jakou cestu si spotřebitelé našli k nejvýkonnějšímu masážnímu přístroji MB1 Pro, navzdory jeho ceně v porovnání s menšími variantami. Vyplatilo se, že jsme v létě a na podzim investovali nemálo usílí do edukačního obsahu a videí, které jeho klíčové výhody představily. Jsme velmi vděčni za spolupráce se všemi, kdo se pro masážní přístroje nadchli i za pozitivní ohlasy, které jsme dostali. Vyvstávají však následující otázky:
- Zvýšily předvánoční kampaně hladinu povědomí o produktech a ...
- ...koupí si lidé produkty i pro sebe?
- ...produkty sice posloužily jako originální dárek, ale spotřebitel si je pro sebe nekoupí?
Ukazuje se, že i po opadnutí Vánočních svátků si lidé častěji nachází cestu nejen k distributorům, ale i na značkový eshop MISURA a pořizují si zde masážní přístroje, držáky, monitory atd.. Je to pro nás tak jedno z několika potvrzení (vedle například rostoucí hledanosti brandu), že se stále větší část lidí nejen dovídá o produktech značky MISURA, ale spatřuje je jako užitečné. A to mi dělá velkou radost, vedle toho, že se těším na rozšíření sortimentu, které Jirka připravuje.
Obr. 1: Část týmu MISURA během letního focení produktů v terénu